Politica sulla privacy

INFORMATIVA SULLA PRIVACY

in questa informativa sulla privacy, troverai tutte le informazioni rilevanti che si riferiscono all'utilizzo da parte nostra dei dati personali dei nostri clienti e dei nostri utenti, a prescindere dal canale o dal mezzo di Mediteránea, che utilizzi per interagire con noi. 


Operiamo nel segno della trasparenza per quanto riguarda l'utilizzo dei tuoi dati personali affinché siano chiare per te le conseguenze derivanti dal nostro utilizzo dei tuoi dati personali e i diritti a tua disposizione rispetto ai tuoi dati: 


Riportiamo di seguito alcuni termini utilizzati in questa informativa sulla privacy e sui cookie:
Quando ci riferiamo alla nostra Piattaforma, intendiamo in genere qualsiasi canale o mezzo, digitale o di persona, da te utilizzato per interagire con noi. I più importanti sono:

CHI È IL TITOLARE DEL TRATTAMENTO DEI TUOI DATI?

I titolari del trattamento dei tuoi dati personali sono i seguenti:

Mediteránea di Valentina Spano, con domicilio fiscale in Via Giovanni Cadolini, 34 - 20137 Milano, C.F. SPNVNT89H60I480D e P.I.V.A. 11526220964.

PERCHE' TRATTIAMO I TUOI DATI PERSONALI?

In funzione dei prodotti, dei servizi o delle funzioni che intendi utilizzare di volta in volta, come sopra indicato, ci serviranno determinati dati piuttosto che altri. In linea generale, si tratterà dei dati di seguito riportati, a seconda del caso specifico:

FINALITÀ

  1. Gestione della tua registrazione quale utente della Piattaforma

Se decidi di registrarti quale utente della nostra Piattaforma, abbiamo bisogno di trattare i tuoi dati per poterti identificare quale utente della Piattaforma e per autorizzarti ad accedere alle varie funzionalità, prodotti e servizi della stessa che sono a tua disposizione quale utente registrato. Potrai cancellare il tuo account di utente registrato rivolgendoti al nostro servizio di assistenza clienti.

È possibile accedere o effettuare il login attraverso un social network o altro fornitore che abiliti questo servizio (login social) se disponibile nella schermata di login, sia per collegare l’accesso al proprio account personale, sia per registrare un nuovo account. In tal caso, le credenziali di accesso, nonché il nome e l’indirizzo e-mail/numero di telefono (è possibile che sia necessario dare la propria autorizzazione) verranno importati dall’account del social network o del fornitore. Utilizzando questa opzione di login, tali terze parti potranno trasmetterci alcune informazioni aggiuntive inerenti al profilo pubblico dell’utente, per esempio: nome, sesso, età approssimativa o fotografia del profilo, secondo i termini di utilizzo del social network/fornitore, che è bene leggere con attenzione. A meno che non si dia l’autorizzazione, tali dati aggiuntivi non verranno conservati. Inoltre, l’utilizzo di questa funzionalità può implicare la fornitura di alcune informazioni inerenti all’attività dell’utente sul social network o fornitore. In ogni caso, si consiglia di controllare le impostazioni sulla privacy e le politiche sulla privacy del fornitore o del social network per scoprire di più sulle modalità di trattamento dei dati da parte di tali terze parti.

  1. Adempimento ed esecuzione del contratto di acquisto o di servizio stipulato con Noi sulla Piattaforma.
Tale finalità prevede il trattamento dei tuoi dati come di seguito illustrato:
  1. Evasione delle tue richieste tramite i canali del servizio di assistenza clienti

Trattiamo soltanto i dati strettamente necessari alla gestione o all'evasione della tua richiesta. 

  1. Per finalità di marketing.
 Tale finalità prevede il trattamento dei tuoi dati come di seguito illustrato:
  1. Analisi dell'utilizzo e della qualità per migliorare i nostri servizi
Se accedi alla nostra Piattaforma, ti informiamo che i tuoi dati di navigazione verranno trattati per fini analitici e statistici, cioè per capire il modo in cui gli utenti interagiscono con la nostra Piattaforma e permetterci di migliorarla.
Inoltre, occasionalmente facciamo azioni e indagini sulla qualità per conoscere il grado di soddisfazione dei nostri clienti e utenti e rilevare aree di possibile miglioramento.
 

PER QUANTO TEMPO CONSERVEREMO I TUOI DATI

Il periodo di conservazione dei tuoi dati dipende dalla finalità del relativo trattamento, come di seguito indicato:

FINALITÀ

  1. Gestione della tua registrazione quale utente della Piattaforma

I tuoi dati sono trattati fino a che sarai un utente registrato, cioè, fino a quando chiederai la cancellazione della tua iscrizione alla Piattaforma.

  1. Adempimento ed esecuzione del contratto di vendita o servizio
I tuoi dati sono trattati per tutto il tempo necessario alla gestione dell'acquisto dei prodotti o all'erogazione dei servizi da te richiesti, ivi compresi eventuali resi, lamentele o contestazioni associate all'acquisto di un dato prodotto o all'erogazione di un dato servizio.
Talvolta, i tuoi dati verranno sottoposti a trattamento soltanto fino al momento da te deciso come nel caso dei dati di pagamento (carta di credito) di cui ci hai richiesto la memorizzazione per eventuali acquisti futuri. 
  1. Assistenza clienti
I tuoi dati sono trattati per il tempo necessario all'evasione della tua richiesta. 
  1. Marketing
I tuoi dati sono trattati fino a quando richiederai la disdetta o annullerai l'iscrizione alla newsletter.
Se partecipi ad attività promozionali, conserveremo i tuoi dati per un periodo di 6 mesi a decorrere dalla conclusione dell'attività. 
  1. Analisi dell'utilizzo e della qualità
I tuoi dati sono trattati saltuariamente nel corso di una determinata azione o indagine sulla qualità o fino a quando i tuoi dati di navigazione sono resi anonimi.
A prescindere dal fatto di sottoporre i tuoi dati a trattamento durante il tempo strettamente necessario ai fini della specifica finalità di volta in volta rilevante, li conserveremo successivamente dopo averli debitamente conservati e protetti per tutto il tempo in cui possono sorgere responsabilità derivanti dal trattamento, in ottemperanza alla normativa vigente di volta in volta. A prescrizione avvenuta delle eventuali azioni, provvederemo a cancellare i dati personali.

 

CONDIVIDIAMO I TUOI DATI CON TERZI?

Per raggiungere le finalità di cui alla presente informativa sulla privacy, dobbiamo consentire l'accesso ai tuoi dati personali alle società Mediteránea di Valentina Spano, con domicilio fiscale in Via Giovanni Cadolini, 34 - 20137 Milano, C.F. SPNVNT89H60I480D e P.I.V.A. 11526220964 e a terzi che ci affiancano nella prestazione dei servizi che ti offriamo, vale a dire:

I tuoi dati personali saranno inoltre accessibili al nostro personale autorizzato al trattamento; tale autorizzazione viene rilasciata in base alla effettiva necessità di accedere ai dati per l'espletamento delle proprie funzioni.

QUALI SONO I TUOI DIRITTI SUOI DATI CHE CI FORNISCI

Ci impegniamo mantenere i tuoi dati personali confidenziali e a garantirti l'esercizio dei tuoi diritti. In qualità di co- titolari, abbiamo convenuto che potrai esercitarli senza addebito alcuno inviandoci una mail a un indirizzo di posta info@mediteranea.it segnalando semplicemente il motivo della tua richiesta e il diritto che intendi esercitare. Se ritenuto necessario ai fini della tua identificazione, potremo chiederti di fornirci copia di un documento attestante la tua identità. In particolare, a prescindere dalla finalità o dalla base legale in virtù della quale trattiamo i tuoi dati, hai i seguenti diritti:

Se ci hai fornito il consenso al trattamento dei tuoi dati per qualsiasi finalità, potrai anche revocarlo in qualsiasi momento. La sezione 2 in cui sono illustrate le finalità di trattamento dei tuoi dati personali, riporta anche alcune modalità di revoca del consenso.

Se siamo autorizzati al trattamento dei tuoi dati sulla base del tuo consenso o dell'esecuzione del contratto, come illustrato nella sezione 3, potrai anche richiedere la portabilità dei tuoi dati personali. Ciò significa che potrai ricevere i dati personali che ci hai fornito in un formato strutturato, di uso comune e leggibile da un computer, per poterli trasmettere direttamente a un'altra società, purché tecnicamente possibile.

Inoltre, quando il trattamento dei tuoi dati si basa sul nostro interesse legittimo, potrai anche opporti al trattamento

Infine, ti informiamo che hai il diritto di inoltrare reclami autorità competente di controllo in materia di protezione dei dati, presso il Garante per la protezione dei dati personali (https://www.garanteprivacy.it).

CHE COSA SUCCEDE QUANDO CI FORNISCI DATI DI TERZI

Offriamo funzioni e servizi che prevedono il trattamento dei dati personali di terzi che tu ci fornisci, come nel caso di attivazione e inoltro del Voucher regalo (Gift Voucher) o della gestione della richiesta della stessa. Se ci fornisci dati personali di terzi, sei tenuto a informarli sulle finalità e sulle modalità di trattamento dei loro dati personali da parte nostra.

MODIFICHE ALL'INFORMATIVA SULLA PRIVACY

Quando ritenuto opportuno, potremo modificare le informazioni contenute in questa informativa sulla privacy. In tal caso, te ne daremo comunicazione in vari modi attraverso la Piattaforma (ad esempio, con un banner, un pop-up o una notifica push) oppure mediante inoltro di una mail se la modifica incide significativamente sulla tua privacy, in modo tale che tu possa prendere visione dei cambiamenti, fare le tue valutazioni e, se del caso, opporti o disdire eventuali servizi o funzioni. In ogni caso, ti esortiamo a prendere visione, ogni tanto, di questa informativa sulla privacy e sui cookie per verificare eventuali modifiche minori o miglioramenti interattivi dato che tale informativa è sempre disponibile sul nostro sito Web e nella nostra App.

INFORMAZIONI SUI COOKIE

Utilizziamo cookie e dispositivi analoghi per agevolare la tua navigazione sulla Piattaforma, per analizzare la tua modalità di interazione con noi e, in determinati casi, per inviarti annunci pubblicitari in funzione delle tue abitudini di navigazione. Ti invitiamo a leggere con attenzione la nostra informativa sui cookie per ulteriori informazioni sui cookies e su dispositivi analoghi che utilizziamo, sulle rispettive finalità e altre informazioni rilevanti.

PAGA CON KLARNA

Per poter offrire all'utente i metodi di pagamento di Klarna, al checkout potremmo trasmettere a Klarna i dati personali dell'utente sotto forma di recapiti e dettagli dell'ordine, in modo che Klarna possa valutare l'idoneità dell'utente ai suoi metodi di pagamento e personalizzare tali metodi di pagamento. I dati personali dell'utente trasferiti sono trattati in linea con la policy sulla privacy di Klarna.

--

PRIVACY POLICY

in this privacy policy, you will find all relevant information relating to our use of the personal data of our customers and users, regardless of the channel or medium of Mediteránea, which you use to interact with us.

We operate in the name of transparency regarding the use of your personal data so that the consequences deriving from our use of your personal data and the rights available to you with respect to your data are clear for you:

Here are some of the terms used in this privacy and cookie policy: When we refer to our Platform, we generally mean any channel or medium, digital or in person, that you use to interact with us.

The most important are:

WHO IS THE OWNER OF THE PROCESSING OF YOUR DATA?

The data controllers of your personal data are the following:

Mediteránea di Valentina Spano, with tax domicile in Via Giovanni Cadolini, 34 - 20137 Milan, C.F. SPNVNT89H60I480D and P.I.V.A. 11526220964.

WHY DO WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA?

Depending on the products, services or functions you intend to use from time to time, as indicated above, we will need certain data rather than others.

In general, it will be the following data, depending on the specific case:

Keep in mind when we ask you to provide us with your personal data to allow you to use a certain function or service of the Platform, some fields will be marked as mandatory as it is data we need for the purpose of providing the service or product you have requested or to allow you to access the requested functionality, for which the data are necessary for the exact fulfillment by us of obligations deriving from the contract with you, or necessary to fulfill obligations deriving from us by applicable provisions of law or regulation. Failure to enter such data could make it impossible to complete your registration as a user or the inability to receive such services or products or to benefit from the requested functionality. Depending on how you interact with our Platform (i.e. depending on the services, products or features you request), your personal data will be processed for the following purposes:

PURPOSE

1. Management of your registration as a user of the Platform

If you decide to register as a user of our Platform, we need to process your data in order to identify you as a user of the Platform and to authorize you to access the various functions, products and services of the same that are available to you as a registered user. You can cancel your registered user account by contacting our customer support service. You can access or log in through a social network or other provider that enables this service (social login) if available on the login screen, both to connect access to your personal account and to register a new account. In this case, the login credentials, as well as the name and e-mail address / telephone number (it is possible that you need to give your authorization) will be imported from the social network or supplier account. Using this login option, such third parties may send us some additional information relating to the user's public profile, for example: name, gender, approximate age or profile photograph, according to the terms of use of the social network / provider, which is good read carefully. Unless authorization is given, such additional data will not be stored. Furthermore, the use of this feature may involve the provision of some information relating to the user's activity on the social network or supplier. In any case, it is advisable to check the privacy settings and the privacy policies of the provider or the social network to find out more about the ways in which data are processed by such third parties.

2. Fulfillment and execution of the purchase or service contract entered into with Us on the Platform.

This purpose involves the processing of your data as illustrated below: Contact you regarding updates or information communications related to the features, products or services purchased. Payment management for purchased products, regardless of the payment method used. For example: If, when purchasing our products on the website or on the App, you decide to activate the "save your credit / debit card details" function for future purchases, we need to process the data indicated to the activation and provision of this function. The consent to the activation of this function makes it possible to view your payment data automatically entered during subsequent purchases so that you do not have to type them in each new operation. The same will be considered valid for future purchases. You can modify or remove your payment cards at any time through the appropriate section relating to payment information, through your registered user account on the website. Activation of the necessary mechanisms in order to control and avoid potential scams to yours and our damage during the purchase operation. If we believe that it is a fraudulent transaction, the processing may result in the transaction being blocked. Management of any returns after the purchase has been made and management of requests for information on the availability of items, booking of products through the Platform or provision of services related to the Consultancy function, depending on the availability of these options from time to time. Invoicing and making invoices available to you for any purchases made on the Platform. Use of other available features or services such as purchasing, managing and using the Gift Voucher.

3. Processing of your requests through the customer service channels

We only process the data strictly necessary for the management or processing of your request.

4. For marketing purposes.

This purpose involves the processing of your data as illustrated below: If you subscribe to our Newsletter and give your consent for marketing and profiling purposes, we will process your personal data to manage your subscription to the newsletter and to send you personalized information about our products or services through the use of different means of communication ( for example, e-mail or SMS). Consequently, please note that this data processing involves analyzing your user or customer profile to determine your preferences and, therefore, when we send you such communications, which products and services best suit your style. For example, based on the history of your purchases and browsing (i.e., depending on the products you clicked on), we will offer you products that, in our opinion, may be of interest to you. You can unsubscribe from the Newsletter at any time at no cost through the "Newsletter" section of the Platform as well as through the instructions included in each communication. For the realization of promotional actions (for example for carrying out competitions or forwarding your list of saved articles to the e-mail address you indicated). Dissemination on the Platform or on social networks through our channels, of publicly shared photos or images, with your express authorization.

5. Usage and quality analysis to improve our services

If you access our Platform, we inform you that your browsing data will be processed for analytical and statistical purposes, that is, to understand how users interact with our Platform and allow us to improve it. In addition, we occasionally carry out quality actions and surveys to find out the degree of satisfaction of our customers and users and detect areas for possible improvement.

DO WE SHARE YOUR DATA WITH THIRD PARTIES?

To achieve the purposes referred to in this privacy statement, we must allow access to your personal data to the companies Mediteránea di Valentina Spano, with tax domicile in Via Giovanni Cadolini, 34 - 20137 Milan, C.F. SPNVNT89H60I480D and P.I.V.A. 11526220964 and to third parties who support us in providing the services we offer you, namely:

Your personal data will also be accessible to our authorized personnel for processing; this authorization is issued on the basis of the actual need to access the data for the performance of one's functions.

WHAT ARE YOUR RIGHTS ABOUT THE DATA YOU PROVIDE US

We undertake to keep your personal data confidential and to guarantee you the exercise of your rights. As co-owners, we have agreed that you can exercise them free of charge by sending us an email to an email address info@mediteranea.it simply indicating the reason for your request and the right you intend to exercise. If deemed necessary for your identification purposes, we may ask you to provide us with a copy of a document certifying your identity. In particular, regardless of the purpose or legal basis under which we process your data, you have the following rights:

If you have given us your consent to the processing of your data for any purpose, you can also revoke it at any time. Section 2, which illustrates the purposes of processing your personal data, also reports some methods for revoking consent.

If we are authorized to process your data on the basis of your consent or the execution of the contract, as illustrated in section 3, you can also request the portability of your personal data. This means that you will be able to receive the personal data you have provided to us in a structured format, commonly used and readable by a computer, in order to be able to transmit them directly to another company, as long as it is technically possible.

Furthermore, when the processing of your data is based on our legitimate interest, you can also object to the processing Finally, we inform you that you have the right to lodge complaints with the competent supervisory authority in the field of data protection, to the Guarantor for the protection of personal data (https://www.garanteprivacy.it).

WHAT HAPPENS WHEN YOU PROVIDE US WITH THIRD PARTY DATA

We offer functions and services that involve the processing of the personal data of third parties that you provide to us, such as in the case of activation and forwarding of the Gift Voucher or the management of the request for it. If you provide us with personal data of third parties, you must inform them of the purposes and methods of processing their personal data by us.

CHANGES TO THE PRIVACY POLICY

When deemed appropriate, we may change the information contained in this privacy statement. In this case, we will notify you in various ways through the Platform (for example, with a banner, a pop-up or a push notification) or by sending an email if the change significantly affects your privacy, so that you can view the changes, make your own assessments and, if necessary, oppose or cancel any services or functions. In any case, we urge you to read this privacy and cookie policy from time to time to check for any minor changes or interactive improvements as this information is always available on our website and in our App.

INFORMATION ABOUT COOKIES

We use cookies and similar devices to facilitate your browsing on the Platform, to analyze how you interact with us and, in certain cases, to send you advertisements based on your browsing habits. We invite you to carefully read our cookie policy for more information on cookies and similar devices we use, on their respective purposes and other relevant information. 

PAY WITH KLARNA

In order to offer you Klarna's payment methods, at checkout we may transfer your personal information to Klarna in the form of contact and order details so that Klarna can assess your suitability for its payment methods and customize those payment methods. The personal data transferred is processed in line with Klarna's privacy policy.